LICITA s.r.o.

Je prodej nemovitosti „onlajn“ službou skutečně tak výhodný ?

V posledních letech se na trhu objevují aktivity, které se snaží navodit pocit, že prostřednictvím internetu mohu službu nebo zboží získat snadněji, bezpečněji a hlavně levněji. Tyto aktivity jsou postaveny zejména na tzv. „onlajnových“ službách.... (celý článek zobrazíte proklikem na nadpis)

 

V posledních letech se na trhu objevují aktivity, které se snaží navodit pocit, že prostřednictvím internetu mohu službu nebo zboží získat snadněji, bezpečněji a hlavně levněji. Tyto aktivity jsou postaveny zejména na tzv. „onlajnových“ službách. Technologický pokrok se samozřejmě nedá zastavit a dotýká se všech oblastí našeho života. V mnoha směrech nám pomáhá, v mnoha směrech některé z nás činí na „onlajnu“ závislými. Dalším, s problematikou souvisejícím, fenoménem doby je slovo sleva. Lidé jakoby žili jen slevami a na nic jiného se nedívali. Opět to plodí okruh spotřebitelů, kteří se stávají na slevách závislými a zbavuje je to úvahy, zda sleva je skutečně slevou a nebo je to jen reklamní trik. Nabídka služeb v „onlajnu“ a zdánlivé slevy současně má u spotřebitelů vyvolat pocit slasti z úspor času a nákladů, kterých má dosáhnout. Na této vlně se vezou i internetové aktivity, které se snaží dehonestovat činnost klasické realitní kanceláře. Bohužel se o díl odpovědnosti za dehonestaci zasloužily svým přístupem ke klientovi i samotné některé kanceláře. Využití služeb bez realitky tak tedy nabízejí i „onlajnové, slevové“ weby které de facto varují spotřebitele před spoluprací se standardní kanceláří. Nabízejí odhad vaší nemovitosti zdarma během několika vteřin, aniž by se zeptaly v jakém patře byt je, zda dům má výtah či ne, jak je byt vybaven a podobně. Nabízejí úsporu nákladů ve výši statisíců za provizi oproti směšné sumě, za kterou služby provedou oni. Žijeme v rychlé době a tak vše řekne titulní strana webu. Na důrazně se tvářící titulní informaci je celý klamavý systém založen. Samozřejmě je k tomu ještě potřeba „vnímavý“ spotřebitel, který na nabídku skočí. Tak například jeden z „onlajnů“ nabízí, že vám najde klienta za méně než 5 tisíc korun. Při podrobnějším zkoumání ceníku služeb však zjistíte, že za tyto peníze vám zajistí to citované ocenění, robotem zpracované na dálku aniž by nemovitost někdo spatřil, inzerci na jeden měsíc a telefonní linku, se kterou můžete komunikovat. To je přece úžasné! ? Nikoho už nenapadne zjistit si, kolik stojí třeba soukromá inzerce na realitním serveru. Pak by objevil, že si inzerci pořídí sám a levněji. Je naprosto běžné, že ještě než začne spolupráce se standardní realitkou, dojde k nacenění nemovitosti a za to samozřejmě nic neplatíte. Další služby, které „onlajn“ nabízí, jako nafocení objektu, prohlídky, právní služby, jsou za příplatek v neznámé výši. A to většina spotřebitelů ani netuší, že ten „onlajn“ nebo webová služba je navíc ve skutečnosti realitní firmou, která s vašimi daty možná i obchoduje. To se na titulní straně neříká. Nezdá se vám to přinejmenším jako klamavá reklama ? Vše je postaveno na naivitě spotřebitele, na vlně dehonestace činnosti realitní kanceláře, na vlně neznalosti co od realitní kanceláře mám skutečně očekávat, kde mi spolupráce s ní šetří čas, nervy a náklady. A nejen to. Dnes existuje řada povinností a aktivit, které musí prodávající i kupující znát a vykonat. Ty za vás „onlajn“ neudělá. Solidní, realitka, kde vidíte a jednáte s konkrétní osobou, ano. Přesvědčte se u členůARKČR.

Ing. Jaroslav Novotný, prezident Asociace realitních kanceláří ČR

 

Copyright © 2018 LICITA s.r.o. Všechna práva vyhrazena.